Analiza uzabilitatii site-ului raspunde la urmatoarele intrebari:
- Site-ul este comod pentru utilizatorii lui?
- Utilizatorii pot gasi usor informatia necesara pe site?
- Elementele interactive de pe site sunt utilizate eficient?
60% DIN SUCCESUL SITE-ULUI DVS — UZABILITATEA
Componentele succesului site-ului:
- 10% – aspectul site-ului (design-ul grafic)
- 30% – functionalitatea (interfata)
- 60% – indeplinirea obiectivelor si nevoilor utilizatorilor (uzabilitate)
Analiza uzabilitatii site-ului include in sine:
- Evaluarea design-ului site-ului: design, aspect, impresia lasata de aspectul site-ului;
- Analiza paginii principale a site-ului: toata informatia necesare de pe pagina principala, o sa asigure accesarea site-ului de mai multe ori al unui utilizator;
- Testarea serviciilor site-ului: comoditatea utilizatorilor de a comanda produseld / serviciile site-ului, testarea serviciului decautare a site-ului, testarea formei de comanda, corectitudinea procesarii comanzilor, valabilitatea informatiei de contact.
- Analiza calitatii continutului site-ului: amplasarea corecta a continutului peginii si daca aceasta nu incurca utilizatorului, structura paginilor interioare, deficientile pentru proiectarea continutului.
- Analiza navigarii pe site: structura sectiunilor site-ului, uzabilitatea folosirii meniului de navigare.
- Analiza afisarii corecte a site-ului in diferite browsere.
- Recomandari pentru crearea noilor sectiuni si servicii ale site-ului.
Rezultatul analizei de uzabilitate este o lista de recomandari pentru imbunatatirea starii site-ului, care va creste calitatea site-ului perceput de catre uutilizatorii acestuia.
Compania SEMSEO ofera 2 tipuri de analize pentru uzabilitate:
- O analiza a uzabilitatii oferita de expertii SEMSEO. In acest caz, site-ul este perceput si evaluat de urmatorii specialisti: programisti, internet marketologi, optimizatorul SEO, administratorii de site-uri. Ca rezultat, veti primi o lista de recomandari pentru a imbunatati pozitia site-ului.
- Analiza uzabilitatii site-ului de catre utilizatorii internetului. Analiza este intreprinsa de catre simplii utilizatori ai internetului, clienti potentiali ai companiei dvs. Analiza este intocmita pe baza chestionarilor, care mai apoi sunt procesate. Apoi veti primi o lista cu recomandarii pentru uzabilitate, oferite din partea utilizatorilor.
Exemplu de chestionar al analizei uzabilitatii:
Analiza uzabilitatii
Exemplu de completare a chestionarului:
Analiza site-ului
Exemplu de analiza a chestionarului pentru studierea opiniilor utilizatorilor
Set de analize-chestionare
Analiza uzabilitatii site-ului